onsdag 16 december 2009

Reflektioner

Det har varit spännande och intressant att få göra de här flashproduktionerna. Ser jag tillbaka på vad jag kunde och visste i början av kursen så har jag lärt mig väldigt mycket. Både om programmet, hur man kan använda det och till vad och sedan kunskap runt flash, jag fått större förståelse för hur hemsidor etc är uppbyggda. Det var skönt att efter ett tag känna att man faktiskt kunde förstå och gissa sig till hur man skulle koda eller arbeta för att få önskad effekt. Det hade jag svårt att tänka mig i början av kursen.

Det jag har tyckt varit svårast har nog varit att förstå själva strukturen på sidan och få ihop de olika delarna. Och jag har inte haft någon bra ordning på mina filer, hur och var de ska sparas etc. Det har försvårat arbetet en del.

Jag kommer inte kunna använda mig obegränsat av programmet flash eller fritt knåpa på hemsidor efter den här kursen, men vi har fått något att bygga vidare på, och det är bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar